Da bodo otroci zrasli zdravi, potrebujejo več aktivne igre in manj sedenja

Svetovna zdravstvena organizacija je izdala nove smernice o telesni dejavnosti , sedečem vedenju in spanju za  otroke do 5 leta starosti. Za njihov zdrav razvoj  priporoča  manj sedenja pred ekrani, v vozičkih in stolčkih, kakovosten spanec in več aktivne igre. Sedeč način preživljanja časa z otrokom naj bo kakovosten. Starši in skrbniki naj otroku  berejo, pripovedujejo zgodbe, pojejo ali pa naj z njim sestavljajo puzle in izvajajo druge spodbudne aktivnosti.

Zgodnje otroštvo je obdobje hitrega razvoja in čas, ko se znotraj mlade družine oblikujejo navade, ki jih je nato tudi lažje ohranjati v kasnejših letih.

Povečanje telesne dejavnosti, zmanjšanje sedečih vedenj in zagotovitev kakovostnega spanca pri mlajših otrocih izboljša njihovo telesno in duševno zdravje, dobro počutje ter preprečuje otroško debelost in z njo povezane bolezni v starejšem obdobju, poudarjajo pri SZO.

 

KRATKA PRIPOROČILA

Otrokom do 1 leta starosti se priporoča:

  • raznolika telesna dejavnost večkrat dnevno, še posebej z interaktivnostjo,
  • igro na tleh. Otroci, ki še niso mobilni, naj v času budnosti “pasejo kravice” vsaj 30 minut dnevno,
  • ne več kot 1 uro neprekinjenega mirovanja/sedenja v vozičkih, stolčkih ipd.
  • izpostavljanje ekranom ni priporočljivo, namesto tega se priporoča branje in pripovedovanje zgodb s strani skrbnikov,
  • 14 – 17 ur (za 0-3 mesece stare otroke) ali 12–16h (4–11 mesece stare otroke) kakovostnega spanca, vključno z dremanjem.

Otrokom od 1 – 2 leti starosti se priporoča:

  • različne oblike in intenzivnosti (od zmerne do intenzivne) telesne dejavnosti vsaj 180 minut dnevno, več je bolje,
  • ne več kot kot 1 uro neprekinjenega mirovanja/sedenja,
  • obdobja daljšega sedenja se odsvetujejo,
  • za 1- letnike sedenje pred ekrani ni priporočljivo, za dvoletnike naj čas pred ekrani ne obsega več kot eno uro dnevno, manj je bolje. Namesto tega se priporoča branje in pripovedovanje zgodb s strani skrbnika,
  • 11 – 14 ur kakovostnega spanca, vključno s počitkom, z rednim urnikom prebujanja in uspavanja.

Otrokom od  3 – 4 let starosti se priporoča:

  • vsaj 180 minut različnih oblik telesne dejavnosti različnih intenzivnosti preko celega dneva, od tega naj bo vsaj 60 minut zmerno intenzivne do visoko intenzivne telesne dejavnosti, še več je toliko bolje.
  • ne več kot 1 uro neprekinjenega mirovanja / sedenja.
  • obdobja daljšega sedenja se odsvetujejo.
  • sedenje pred ekrani naj ne bi bilo daljše od 1 ure, manj je bolje. Namesto tega se priporoča branje in pripovedovanje zgodb s strani skrbnika.
  • 10 – 13 ur kakovostnega spanca, vključno s počitkom, z rednim urnikom prebujanja in uspavanja.

Več informacij: spletna stran WHO

Deli naprej

ENG