Dober dan se začne z dobrim zajtrkom

Ministrstvo za zdravje s partnerji že osmo leto zapored nagovarja prebivalce naj zajtrkujejo vsak dan. Raziskave kažejo, da imajo ljudje, ki redno zajtrkujejo, praviloma bolj redno in zdravo celotno prehrano. S tem pa tudi kakovost življenja. Po zajtrku se lažje učimo in rešujemo zapletene naloge, logično sklepamo, izboljšamo si tudi pozornost in spomin.

Raziskave kažejo, da imajo ljudje, ki redno zajtrkujejo, praviloma kakovostnejšo prehrano, bogatejšo z vlakninami, z manj nasičenih maščob, ne izpuščajo obrokov oz. jih ne nadomeščajo s sladkimi in slanimi prigrizki. Z vsem tem pa tudi lažje vzdržujejo priporočeno telesno težo.

Kaj zajtrkovati? Idealno sestavljen zajtrk vključuje polnovredna ogljikohidratna živila (npr. kaše, polnovredne vrste kruha), ki dajo energijo in ugodno vplivajo na zmeren dvig glukoze v krvi, kar podaljšuje občutek sitosti in preprečuje napade lakote. Z dodatkom kakovostnega beljakovinskega živila (npr. mleko, navaden jogurt, kefir, skuta, manj mastni sir) telesu zagotovimo tudi beljakovine za rast in obnovo. Z vključitvijo svežega, lokalno pridelanega sadja in zelenjave z višjo biološko vrednostjo, pa poskrbimo v obroku za potrebne vitamine in minerale. Pestrost barv in okusov bo še dodatno spodbudila naše zanimanje. Ideje za zdrave zajtrke so objavljene na portalu Prehrana.si, nekatere predloge zajtrkov so pripravili učenci projekta Kuhnapato.

Skupni zajtrk za mizo je lahko priložnost za druženje, ko si izmenjamo mnenja, dogovorimo dnevni plan ali le uživamo. Tudi ko časa nimamo veliko, si le privoščimo zajtrk.  Pa še namig, da telesno dejavnostjo odlično poskrbimo, da se bodo hranila primerno porabila v našem telesu.

Redno zajtrkovanje in redna telesna dejavnosti sta dve dobri navadi, ki prispevata k zdravju, kar je tudi namen Nacionalnega programa o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015-2025. Ni naključje, da nacionalni program nosi pomenljiv slogan Dober tek Slovenija!

Pa »Dober tek Slovenija«!

 

Več informacij o zajtrkovanju:

Spletna stran Nacionalnega inštituta za javno zdravje

Spletna stran Prehrana.si

Deli naprej

ENG